Czym jest Brief?
W teorii to jeden z kanałów komunikacji. Przekazanie agencji marketingowej w jasnej i czytelnej formie tego kim jesteś, co robisz i co chcesz, aby osiągnęła dla Ciebie. Często są w nim umieszczone mierzalne efekty, dotychczasowi klienci i konkurenci, opis produktu, budżet, czy czas jaki przewidujesz na realizację zlecenia lub współpracy.
A w praktyce… :D Często uważany przez przedsiębiorców za zbędny dokument, który niewiele wnosi, bo to przecież oczywiste oczywistości. Każdy wie z jakich surowców produkujemy, na czym polega nasza usługa, czy czym wyróżniamy się od tej słabej konkurencji, która ma dziwnym trafem wyższe obroty ;)
Reasumując: To dokument, który jest wypełniany wspólnie lub przez klienta agencji, określający ramy współpracy i pozwalający na jego podstawie stworzyć fundamenty strategii i dalszych działań.
Prościej? To co dla Ciebie jest podłogą z dębowej deski , dla zleceniobiorcy może być sufitem w stylu gotyckim z barokowymi witrażami J
Czy Brief jest ważny?
Tak.
Czy można współpracować bez niego?
Można, ale nie warto.
Comments