CTA (eng. Call To Action) Wezwanie do działania, które najczęściej występuje pod postacią guzika z prostym komunikatem typu „Dowiedz się więcej”, „Pobierz”, „Sprawdź”, „Odkryj”, „Kup”, „Czytaj więcej”, „Wypróbuj darmowe konto”… i wiele innych.

Po co stosować takie przekierowania? Po kliknięciu w CTA użytkownik/klient jest przekierowywany bezpośrednio w określone miejsce – dla przykładu do formularza rejestracyjnego na szkolenie. Krótki tekst i grafika mogą zachęcić do podjęcia kolejnego kroku w tej drodze od osoby przeglądającej stronę do zapisanego uczestnika szkolenia.

To co w przypadku CTA jest istotne, to skuteczność i zwiększenie ilości kliknięć / zapisów /zakupów.

Łopatologicznie: Można to przyrównać do pięknych, zdobionych drzwi, za którymi z pewnością znajduje się coś niezwykłego. Podchodzisz do nich i jeśli nie będzie klamki (CTA) umożliwiającej wejście, to jest duże prawdopodobieństwo, że już nie spróbujesz wejść oknem lub wyważyć drzwi ;)

© 2020 Pomagamy Markom, omijamy Januszy
-